To je možná pravda, ale to samé by se dalo říct o filmech a Johnu Williamsovi.
Dalo. Však taky na Williamsovy koncerty nejezdím :-)
(Ale stejně - mého pohledu je podstatně jednodušší najít Williamsovu skladbu, která se mi líbí, než Uematsovy. V absolutním i relativním pojetí.)
Ať je to tak nebo tak, Nobuo Uematsu patří mezi legendy ve světě herní hudby
Můj základní problém je, že ten status legendy je podle mě u Uematsua nezasloužený a tudíž nehodný nějakých zvláštních ohledů. Něco jiného by bylo, kdyby šlo dejme tomu o Yoko Kanno - její tvorbu sice většinou také moc nemusím, ale její status beru jako zcela oprávněný.
a i kdyby se ukázalo že Symphonic Odysseys budou non-stop Metroid, tak pojedu. Už jenom abych je podpořil v tom co dělají.
Musím říct, že počet oblastí, kde to takhle cítím, u mě postupně s věkem klesá. Byly doby, kdy jsem třeba od takového Bjorna Lynneho (a.k.a. Dr. Awesome a další) nebo ze shopu C64 Audio kupoval všechno, co vyšlo, už jenom proto, abych je podpořil, ale teď už se ohlížím i na to, jestli se mi daný titul bude líbit.
Koncerty Symphonic, VGL a jim podobné potřebují, zvlášť teď v začátcích, veškerou podporu.
No, ony už to nejsou zase takové začátky. Je to velmi okrajová záležitost, to jistě, ale jde už o poměrně vyspělou záležitost s mnohaletými zkušenostmi.
Bohužel tady v Česku bude ještě chvíli trvat než získá širší veřejnost povědomí o soundtracích. Jak z her tak z filmů, většina čechů se na tyhle žánry dívá jako na něco co není hudba.
Když tak o tom mluvíme, zítra se koná
Soundtracking. Bude zajímavé sledovat, jestli nabere nový dech nebo po deseti letech umře.