32-bit vs 64-bit architektura

Started by jadd, August 22, 2013, 10:05:37 PM

Previous topic - Next topic

jadd

Ahoj Pepáku, myslím si, že máš zdravé názory,
Používáš na svém domácím pc jakou architekturu?
Myslíš si, že pro domácí pc se vyplatí používat 64-bit a to i když slouží pro renderování videa?
Jak vydíš použití 64-bit pro hry je to efektivní když se říká, že 64-bit programy vyžadují více systémových prostředků?
Přiznám se, že tvou odpověď bych chtěl využít při rozhodování pro instalaci Linuxu. Obě architektury jsem si vyzkoušel před nějakým rokem v distribuci Gentoo ale nejsem programátor takže jen jako uživatel jsem nepoznal rozdíl.
Nejsem žádný Linuxový fanatik, a nebudu pak šířit tvou odpověď někde na forech s cílem vypadat chytře.
Díky ti za zdravou odpověď a názory,

pepak

Používám 64bitový OS, ale v drtivé většině 32bitové programy: potřebuju, aby každý proces měl pro sebe dostatek paměti (tzn. OS musí být schopen ji spravovat, tzn. musí být 64bitový), ale málokterý mnou používaný proces jí potřebuje tolik, aby nutně musel být sám 64bitový. Takže pro můj způsob použití jsou typické spíš 4 32bitové programy s 2 GB každý než 1 64bitový program s 8 GB. 64bitové procesy by pro mě měly smysl spíš z bezpečnostního hlediska (ASRL apod.).

Ano, myslím si, že v situaci, kdy je paměť levná a cenový rozdíl mezi 32 a 64bitovým OS nulový, má smysl jít do 64bitového OS, kromě speciálních případů. Ale rozhodně neočekávej, že jeden nebo druhý systém bude nějak smysluplně rychlejší než druhý (v benchmarcích možná nějaký rozdíl naměříš, v reálném použití sotva).

Ke hrám se neumím vyjádřit, protože hry asi 12 let téměř nehraju a nemám tušení, jestli jim 64bitový systém přináší nějaká omezení.

jadd

Tak, než jsem dostal odpověď už jsem nainstaloval 64-bitové Ubuntu.